lv:Mūsu DNS:Garage:Alejandro Mesonero’s Design Process LV/LV

Alejandro Mesonero Romanos

Atpakaļ uz garāžu.

Sāksim ar CUPRA logotipu. Kāds ir tā stāsts?

Mēs nojaucam automobiļu pasaules ierastos standartus. Mums vairāk rūp CUPRA nodaļas gars un filozofija, nevis atsevišķi produkti. 

Mēs vēlējāmies radīt ģimeniskas piederības sajūtu. Tā mums radās ideja par analoģiju ar trīsstūriem. Iedomājieties divus sakrustotus trīsstūrus. Trīsstūrim ir ļoti dinamiska forma. Tam ir stabila pamatne un skaidri izteikts virziens.

Tad to pagriež uz sāniem.

Piešķirot tam ātrumu un dinamiku. Mūsu produktus papildinās arī rezerves daļas, aksesuāri un kolekcijas. Mēs arī domājam par sadarbību ar citiem zīmoliem un cilvēkiem, lai padarītu CUPRA pieredzi pēc iespējas pilnīgāku. Mūsu skatījumā tas nav tikai pats produkts: mēs uz to raugāmies daudz dziļāk.

Kāda ir CUPRA pamatideja?

Veiktspēja pati par sevi ir nedaudz novecojusi koncepcija. Ne visu izšķir ātrums vai milisekundes. Raugoties plašāk, mūsu automobiļos atklāsiet jaunu sastāvdaļu. Mēs meklējam kaut ko delikātāku, kaut ko mazāk brutālu vai uzkrītošu, bet vairāk elegantu un smalku. Mēs vēlamies būt relaksētāki un stilīgāki.

Ātrums neapšaubāmi ir viena no CUPRA sastāvdaļām. Kā Jūs aprakstītu ātrumu?

Ātrums ir ļoti ātra kustība, sajūtu un skatiena asuma noslīpēšana, adrenalīns, kas neļauj aizmigt. Ātruma sajūta pati par sevi ir maģiska. Iesēdinot trīsgadīgu bērnu iepirkumu ratiņos, viņa sejā uzreiz atplaukst smaids, ko rada šī ātruma sajūta. Tā mājo mūsos visos. Ātrums ir modē. Ātra kustība ir modē

CUPRA pasaulē Jūs varat vienā acumirklī pārslēgties no vienām sajūtām uz citām.


Vissvarīgākais mums ir ceļš. Nozīme ir ne tikai pašam ātrumam vai jauna Nirburgringas apļa laika rekorda uzstādīšanai (ko mums jau ir izdevies paveikt). Aizraujošs ir pats ceļš uz mērķi.


Kā braukšana ar CUPRA atšķiras no citiem ātriem automobiļiem?


Tas ir daudz vairāk nekā vienkārši ātra braukšana. Tā ir skaņa, salona materiāli, pat smarža. Augstas veiktspējas automobilī darbojas visas maņas. Pirmais ir vizuālais pievilcīgums – mēs pievēršam uzmanību automobiļa izskatam. Vienlīdz svarīga ir dinamika. Daži elementi ir izgatavoti no oglekļa šķiedras, bet nav tā, ka mēs vienkārši pieliekam automobilim kādas oglekļa šķiedras detaļas. Svarīga nozīme ir materiālu kopējam vieglumam. 


Mērķis ir panākt, lai tas viss nevainojami darbotos kopā, izmantot skaistus materiālus un audumus, bet izdarīt to vienkārši. Rodas sajūta, kā atgriežoties garāžā.

Vai CUPRA būs uz autovadītāju orientēts?

Jā, noteikti. Mēs veidosim uz vadītāju orientētu vidi, bet ne bezkompromisu autosporta izpratnē. Mēs izmantojam materiālus, kuriem ir patīkami pieskarties. Mums patīk cilvēciskais pieskāriens. Tā mums radās ideja izmantot vara krāsu, kas ir ļoti silta un reāla krāsa. Mēs vēlamies parādīt zīmolam piemītošo siltuma sajūtu. Tas nav vēss kā alumīnijs, bet gan siltāks, tuvāks cilvēkiem, cilvēciskāks.

Ko var gaidīt no CUPRA dizaina nākotnē?

Nekas nav akmenī kalts. Mēs neapgalvojam, ka šī konkrētā līnija ir tipiska CUPRA zīmolam. CUPRA automobiļi ir sportiski un ar raksturu, taču tie nekož. Tomēr robeža starp kaut ko ar raksturu un kaut ko agresīvu ir visai šaura. CUPRA automobiļu sportiskumu noteikti papildinās zināma deva elegances.

"Mēs esam pārliecināti, ka elektroautomobiļi ir piemēroti autosportam"

Jūs nupat prezentējāt pilnīgi jauno CUPRA e-Racer.

Jā, un tas ir pilnībā elektrisks! Šis automobilis jau no pašiem pamatiem ir veidots kā pilnībā elektrisks un ir izdevies ļoti konkurētspējīgs. Mūsu mērķis bija būt tikpat ātriem kā ar iekšdedzes dzinēju. Ir kāds jauks stāsts par dizainu. Vai atceraties pirmo Cup Racer? Mēs to izveidojām uz ātru roku, un tas guva lielus panākumus. Tomēr mums nebija laika izstrādāt, piemēram, aerodinamiku, jo tas bija savā ziņā slepens projekts. Mēs to izdarījām bez aerodinamiskajiem izmēģinājumiem.

Ar Evolution versiju mums bija viens mērķis: padarīt automobili par 8 km/g ātrāku, neko nemainot dzinējā, tikai uzlabojot aerodinamiku. Automobilim bija arī labāk jāizskatās. Un mums tas izdevās. Kad radās ideja par e-Racer, tas bija vēl viens sarežģīts izaicinājums, jo mūsu mērķis nebūt nebija viegls. Aerodinamikai un svaram mūsdienās ir ļoti liela nozīme. Inženieri pievērsās svara jautājumam un mēģināja panākt pēc iespējas labāku jaudas-svara attiecību. Taču aerodinamika tika atstāta mūsu, dizaineru, pārziņā. Mēs arī vēlējāmies, lai automobilis izskatītos vēl labāk par otrās paaudzes Cup Racer.

Un te nu mēs esam. Mums tas izdevās. Mēs esam pārliecināti, ka elektroautomobiļi ir piemēroti autosportam vai ka sacīkšu automobiļi var būt elektriski un pievilcīgi un atmodināt visas emocijas, par ko mēs runājām iepriekš.

"Mēs nojaucam automobiļu pasaules ierastos standartus."

Vai ir kādi specifiski šķēršļi, radot pilnīgi jaunu automobiļu zīmolu no nulles?

Ir jābūt ļoti skaidram priekšstatam par filozofiju. Ir jāsaprot filozofija, ko cenšaties sasniegt. Es sev jautāju: kādu es iztēlojos automobili pēc četriem gadiem? Tad es atgriežos atpakaļ un sāku darīt savu darbu..

Vai Jums ir kādas citas aizraušanās, neskaitot dizainu?

Braukšana. (smejas)

Kas Jūs motivē? Vai Jums ir īpaša attieksme pret dzīvi?

Manuprāt, tā ir aizraušanās. Es sāku zīmēt mašīnas skolas mācību grāmatās, kad man bija 11 gadi. Beigu beigās man izdevās studēt to, ko tiešām vēlējos – dizainu.

Ko varat teikt par citiem cilvēkiem, kas izstrādā un izgatavo CUPRA automobiļus, kas viņos ir īpašs?

Mūsu darbinieki tika individuāli atlasīti. Darbiniekiem ir jābūt zīmola izjūtai. Un viņiem arī jābūt gataviem uzņemties zināmu risku. Lai realizētu savas idejas, var nākties smagi strādāt. Viņi ir cilvēki, kas saka: es saprotu, bet kā būtu, ja mēs darītu šādi? Cilvēkiem, kas vēlas strādāt ražošanā, ir jābūt ļoti prasmīgiem. Dažas detaļas tiks izgatavotas un uzstādītas ar rokām. Mēs pievēršam lielu uzmanību detaļām un augstu vērtējam prasmīgu roku darbu. To nevar izdarīt rūpnīcā, tam ir nepieciešama neliela komanda kā šeit, Martoreljā.